Rozwój gospodarczy miasta

Filed Under (Uncategorized) by admin on 19-02-2018

0

Bogaty rozwój gospodarczy miasta wywołuje z czasem częstą potrzebę przebudowy tych linii i kosztownych urządzeń kolejowych, urządzania skrzyżowań arterii kolejowych i ulicznych na dwóch poziomach, jak również szeregu innych zmian konstrukcyjnych. Przynależność linii kolejowych do prywatnych przedsiębiorstw, w przeciwieństwie do większości upaństwowionych kolei europejskich, utrudnia niepomiernie i tak z natury rzeczy trudne zagadnienie dostosowania sieci kolejowych do skomplikowanego układu dwumilionowego organizmu urbanistycznego. Wysiłki gminy miejskiej w celu poprawy budowy miasta wyraziły się w ostatnich latach w sposób bardzo dodatni w ukształtowaniu obu bulwarowych wybrzeży Charles River, co nadało charakter wielkomiejski i monumentalny obu przylegającym dzielnicom Bostonu i Cambridge. Mocna myśl kompozycyjna zaznacza się w dobrym założeniu wielkiej, osiowo wysuniętej spacerowej, parkowej arterii Commonwealth Avenue. Laczy się ona organicznie z parkami Common oraz Public Garden, stanowiącymi bogate dziedzictwo z okresu oględnej gospodarki urbanistycznej miasta w wieku XVII i XVIII. Pierwszy fragment o długości półtora kilometra przebiega jako arteria parkowa i komunikacyjna w kierunku południowozachodnim, dalej zaś po lekkim wygięciu biegnie ku terenom podmiejskim na ogólnej długości ponad sześć kilometrów. Na osi Commonwealth Avenue rozwinięto dużą nową dzielnicę miasta wzdłuż brzegów Charles River. Podsypano tu spore pasmo terenu nizinnego wzdłuż płaskich brzegów rzeki i założono ozdobne bulwary z pięknymi trawnikami i kwietnikami, tzw. Backbay, na długości ponad półtora kilometra. To samo uczyniono na przeciwległym brzegu rzeki po stronie Cambridge, siedziby najstarszego uniwersytetu amerykańskiego — Harvard University. Dzięki tym założeniom o zdecydowanej myśli urbanistycznej, uzyskano ogromną, monumentalnie obramowaną powierzchnie wodną wśród skomplikowanego i pod wieloma względami bezładnie z różnych części pozrastanego organizmu miejskiego. Uzyskano wi elki rezerwuar powietrza, piękne wielokilometrowe pasma obustronnych nadbrzeżnych bulwarów spacerowych oraz znakomite tło dla architektury dzielnic nadbrzeżnych i szeregu wielkich gmachów publicznych. Ruch portowy został celowo z tej części Charles River wyeliminowany. [podobne: kabiny toaletowe, mała kabiny toaletowe, kabiny toaletowe wnętrz ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: architektura wnętrz kabiny toaletowe mała architektura