Jedna z wiekszych katastrof mostowych ostatnich lat wydarzyla sie, gdy do rzeki Yarra, z wysokosci 46 m, runelo przeslo dlugosci 112 m budowanego mostu West Gate

Filed Under (Uncategorized) by admin on 06-07-2018

0

Jedna z większych katastrof mostowych ostatnich lat wydarzyła się, gdy do rzeki Yarra, z wysokości 46 m, runęło przęsło długości 112 m budowanego mostu West Gate (Australia) (ENR 22. 10. 70; Holoubek, 1972; Kozak, Sejm, 1972). Pięcioprzęsłowy most wchodzi w skład węzła dróg podmiejskich; przewidziano na nim dwie jezdnie po 4 pasy ruchu wraz ze środkowym pasem przedzielającym. Rozpiętości przęseł mostu wynosiły: 112+144+336+144+112 = 848 [m] , ogólna szerokość 37 m. Trzy środkowe przęsła podwieszono na kablach usytuowanych w osi podłużnej mostu. Przęsła były belką ciągłą o przekroju skrzynkowym w kształcie trapezu wysokości 4 m, szerokości u góry 26,7 m i u dołu 19,2 m. Pomost jezdni umieszczono częściowo na wspornikach o wysięgu 5,95 m rozstawionych co 3,2 m. Most podzielono na skrzynki 16-metrowej długości; ponumerowano je począwszy od zachodniej podpory nr 10 do wschodniej podpory nr 15. W chwili katastrofy montowano skrzynki 1-8 pomiędzy podporami 10 i 1l. Ze względu na znaczną szerokość mostu przęsło montowano w dwóch częściach, każda długości 112 m, szerokości 18,5 m i masie 1200 to zbadano je na ziemi przy podporach, na których miały spocząć, po czym podnoszono na wysokość podpór, przesuwano na wiałkach do właściwego położenia i łączono obie części ze sobą. Przy takim postępowaniu unikano wykonania pomocniczych podpór montażowych. [patrz też: kostka brukowa libet, wyposażenie stajni, obróbka strumieniowo ścierna ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kostka brukowa libet obróbka strumieniowo ścierna wyposażenie stajni