Koniec kratownicy znajdował się w odległości 53 m od filara, a do następnej podpory prowizorycznej pozostało jeszcze 36 m, gdy nagła nawałnica spowodowała runięcie konstrukcji. Stwierdzono, że została ona zsunięta w bok z rolek zainstalowanych na podporach. Ułatwiły to: brak bocznego zabezpieczenia prowadnicowego, duża powierzchnia boczna nasuwanej konstrukcji oraz duża rozpiętość przekraczanego przęsła (Godard, 1924). Ciekawy wypadek wydarzył się 6 listopada 1889 r. przy wspornikowym montażu konstrukcji kratownicowej mostu Firth of Forth (Szkocja).
Bogaty rozwój gospodarczy miasta wywołuje z czasem częstą potrzebę przebudowy tych linii i kosztownych urządzeń kolejowych, urządzania skrzyżowań arterii kolejowych i ulicznych na dwóch poziomach, jak również szeregu innych zmian konstrukcyjnych. Przynależność linii kolejowych do prywatnych przedsiębiorstw, w przeciwieństwie do większości upaństwowionych kolei europejskich, utrudnia niepomiernie i tak z natury rzeczy trudne zagadnienie dostosowania sieci kolejowych do skomplikowanego układu dwumilionowego organizmu urbanistycznego. Wysiłki gminy miejskiej...
Kuchnię, jak każde wnętrze urządzamy na lata. Nie zmieniamy jej, co roku, choćby ze względu na koszty. Trudno w urządzaniu kuchni kierować się wyłącznie modą. Trzeba przewidzieć trendy lub przyjąć postawę, że kierujemy się włącznie własnym gustem. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć tego, jakie aranżacje będą modne przez następne 10 lat, dlatego też warto postawić na sprawdzone triki. Jednym z nich kolorystyczny mocny akcent na jednolitym tle. Ciekawym połączeniem jest soczysto zielony blat w zestawieniu z białymi lub ciemnobrązowymi me...