Warunki osiągnięcia dobrych wyników przy przyjętym sposobie montażu były-następujące: - po ustawieniu obu części montażowych ich stężenia poprzeczne powinny z dużą dokładnością natrafić na siebie, podłużne żebra w osi mostu, poprzez które w czasie montażu łączono obie części, powinny być odpowiednio usztywnione, aby nie ulegały deformacjom, obie części przęsła - mimo niesymetrycznego przekroju - powinny być do siebie dobrze dosunięte, przy czym różnica ich ugięć w środku rozpiętości nie powinna przekraczać 32 mm. Taki system montażu wymagał niezwykle dokładnego utrzymywania niwelety spoiny po...
Po 4 dniach konstrukcja została ostatecznie wbudowana w most. W czasie drugiej wojny światowej, 12 grudnia 1940 r. , wydarzyła się w Niemczech katastrofa przy montażu mostu autostradowego Frankenthal przez Ren, którą wówczas zatajono. Nie zachowały się też dokumenty z badania przyczyn tej katastrofy, która podobno spowodowała śmierć ponad 30 osób. Przebieg jej opisano dopiero ponad 30 lat później (Ackermann, 1972). Most Frankenthal miał dwie równoległe konstrukcje stalowe dla wydzielonych kierunków ruchu, połączone stężeniami poprzecznymi. Rozstaw konstrukcji wynosił 8 m. Podpory były wspólne. Konst...
Jednak położenie osuniętej konstrukcji wskazywało, że oś pękła już po awarii, gdyż samo jej uszkodzenie spowodowałoby tylko skręcenie konstrukcji. Rolka nie uległa przy tym zniszczeniu i po podniesieniu mogła być wykorzystana. W wyniku dalszych badań ustalono, że powodem katastrofy były nadmierne naprężenia w połączeniach nitowanych, wywołane nasuwaniem konstrukcji. Wynosiły one ponad 300 MPa. Wnioski z tego wypadku wskazują na konieczność dokładnego obliczania nie tylko ogólnych naprężeń w czasie montażu, ale i naprężeń miejscowych, a elementy narażone na nadzwyczajne naprężenia powinny być wzmocni...