kafelki do kuchni obi

Miasta portowe Atlantyku

Dwa olbrzymie prądy: bogactw naturalnych z zachodu i materiału ludzkiego, a częściowo i kapitału, ze wschodu, spotykają się w miastach portowych Atlantyku. Tworzą one te niezmierzone wiry i rozlewiska życia gospodarczego, technicznego, społecznego i politycznego, jakimi się stają olbrzymy urbanistyczne na brzegach Atlantyku — z Nowym Yorkiem na czele. Już samo zestawienie milionowych cyfr ludności organizmów urbanistycznych, które jeszcze przed 130 laty nie istniały lub tworzyły niewielkie, na wpół wiejskie osiedla, wskazuje na to nadzwyczajne natężenie procesu urbanizacji, nie spotykane dotychczas w dziejach ludzkośc...

Więcej »

Forma architektoniczna i urbanistyczna miasta

Brak myśli kierowniczej w ogólnym układzie terenów przeznaczonych dla różnych potrzeb organizmu miejskiego pociąga za sobą chaotyczność w układzie szczegółowym licznych gmachów i instytucji, służącym wszechstronnym objawom życia miejskiego. Niezrozumienie podstaw konstrukcji i niedojrzałość formy urbanistycznej w wieku XIX i XX są i pod tym względem uderzające i powodują całe szeregi błędów w bezplanowej dalszej budowie miasta. Zaniedbanie jego głównych funkcji, omawiane już wyżej, powoduje liczne zaburzenia i zawikłania w funkcjach wtórnych. Obszar miasta nie podzielony odpowiednio do swego przeznaczenia na...

Więcej »

Rozwój gospodarczy miasta

Bogaty rozwój gospodarczy miasta wywołuje z czasem częstą potrzebę przebudowy tych linii i kosztownych urządzeń kolejowych, urządzania skrzyżowań arterii kolejowych i ulicznych na dwóch poziomach, jak również szeregu innych zmian konstrukcyjnych. Przynależność linii kolejowych do prywatnych przedsiębiorstw, w przeciwieństwie do większości upaństwowionych kolei europejskich, utrudnia niepomiernie i tak z natury rzeczy trudne zagadnienie dostosowania sieci kolejowych do skomplikowanego układu dwumilionowego organizmu urbanistycznego. Wysiłki gminy miejskiej w celu poprawy budowy miasta wyraziły się w ostatnich latach w ...

Więcej »

POTRZEBA DODATNIEJ SAMOOCENY

Nagle rozległa się silna detonacja i konstrukcja zsunęła się z podparć wpadając do rzeki, która pochłonęła ją wraz z 11 ludźmi. Chwilę upadku uchwycił fotograf. Opinie dotyczące przyczyn drugiej katastrofy mostu Quebec nie były jednak zgodne. Uważano też, że bezpośrednim jej powodem stało się załamanie staliwnego łożyska tymczasowego, podpierającego zawiesie. Mogło to być wywołane: - siłą poziomą, która spychała koniec konstrukcji zawieszonej z podtrzymujących ją bolców zawiesia; szybszym podnoszeniem jednego narożnika konstrukcji niż narożnika sąsiedniego, co spowodowało skrzywienie zawiesi; pomył...

Więcej »
http://www.pokrycia-dachowe.info.pl 751# , #wymiana nagrzewnicy audi 80 b4 , #stelaże do garderoby , #konfiguracja równoczesna jest niepoprawna , #szeflera drzewkowata cena , #inteligentny dom , #mechanizmy otwierania bram , #jak zbudować elektromagnes , #pielęgnacji trawnika , #flash programmer ,