Nalezy ponadto starannie sprawdzac urzadzenia montazowe, gdyz uszkodzenie jednego moze zagrozic calej konstrukcji

Filed Under (Uncategorized) by admin on 11-09-2018

0

Jednak położenie osuniętej konstrukcji wskazywało, że oś pękła już po awarii, gdyż samo jej uszkodzenie spowodowałoby tylko skręcenie konstrukcji. Rolka nie uległa przy tym zniszczeniu i po podniesieniu mogła być wykorzystana. W wyniku dalszych badań ustalono, że powodem katastrofy były nadmierne naprężenia w połączeniach nitowanych, wywołane nasuwaniem konstrukcji. Wynosiły one ponad 300 MPa. Wnioski z tego wypadku wskazują na konieczność dokładnego obliczania nie tylko ogólnych naprężeń w czasie montażu, ale i naprężeń miejscowych, a elementy narażone na nadzwyczajne naprężenia powinny być wzmocnione. Należy ponadto starannie sprawdzać urządzenia montażowe, gdyż uszkodzenie jednego może zagrozić całej konstrukcji (Godard, 1924). W styczniu 1884 r. runęła konstrukcja mostu kolejowego Evaux przez rzekę Tardes (Francja). Rozpiętości jego przęseł wynosiły: 73+104+73 m. Dźwigarami głównymi mostu były dwie kratownice wysokości 8 m, w rozstawie 5 m. Montaż odbywał się przez nasuwanie podłużne. Rusztowanie montażowe było jednak zbyt krótkie (65 m), co powodowało duży wysięg wspornika wysuwanej konstrukcji. [przypisy: piece gazowe kondensacyjne, położenie gładzi cena, kesony fundamentowe ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kesony fundamentowe piece gazowe kondensacyjne położenie gładzi cena