Nowy keson doprowadzono 24 maja 1972

Filed Under (Uncategorized) by admin on 10-07-2018

0

Najskuteczniejsze było rozbijanie betonu młotami pneumatycznymi i przecinanie elementów stalowych elektrodą z centrycznym otworem, przez który tłoczony był tlen. Cięcie palnikami gazowymi, zwłaszcza pod wodą, okazało się bardzo niebezpieczne. Szczególnie trudne i uciążliwe były prace wyburzeniowe pod nożem nowego kesonu. Dnia 31 marca 1972 r. , na głębokości 13,4 m poniżej poziomu wody normalnej, zakończono przebijanie się przez przewróconą konstrukcję. Nowy keson doprowadzono 24 maja 1972 r. do zagłębienia projektowego, wynoszącego 23 m poniżej zwierciadła wody normalnej. Jest to zagłębienie o 3 m większe, niż było zaprojektowane przed awarią. Zdarza się, że najbardziej niebezpieczne siły wewnętrzne w moście występują w czasie budowy i przekreślają korzyści wynikające z oszczędności uzyskanych dzięki stosowaniu lekkiej konstrukcji przęseł. W sierpniu 1883 r. rozpoczęto budowę mostu metalowego w Douarnenez (Francja). Most miał trzy przęsła rozpiętości po 58 m, każde o konstrukcji z 2 kratownic wysokości 5,6 m, w rozstawie 5,50 m, z wielokrotnymi krzyżulcami i z wieszakami. Konstrukcję nasuwano na podpory podłużnie na rolkach. Pierwsze przęsło przekroczono bez trudności. Po osiągnięciu filara konstrukcję oparto na 4 rolkach i nasuwano dalej. Kiedy do następnego filara pozostało tylko 3 m, wysunięta wspornikowo konstrukcja runęła do rzeki . W czasie dochodzenia zostało stwierdzone, że oś jednej rolki pękła wskutek niejednorodności zastosowanego metalu. [hasła pokrewne: kostka brukowa libet, energooszczędne okna pcv, styropian spadkowy ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: energooszczędne okna pcv kostka brukowa libet styropian spadkowy