Pomost ma najnizszy poziom miedzy podporami

Filed Under (Uncategorized) by admin on 10-09-2018

0

W latach 1961-1964 w Heidingsfeld na autostradzie z Frankfurtu do Norymbergii (RFN) wybudowano wiadukt długości 664 m, którego konstrukcję stanowią dwa dźwigary blachownicowe ciągłe, oparte na 10 podporach, zespolone z żelbetową płytą pomostu. Wiadukt wznosi się 63 m nad doliną, jest ukształtowany w łuku pionowym o promieniu około 1700 m i w łuku poziomym – 25 000 m. Pomost ma najniższy poziom między podporami. Dźwigar na krzywej zewnętrznej jest o 620 mm. wyżej niż dźwigar na krzywej wewnętrznej. Odległość między dźwigarami wynosi 23 m, łączą je co 2,0 m pełnościenne paraboliczne poprzecznice wysokości w środku 1100 mm, a w miejscach połączenia z dźwigarami – 900 mm. Szerokość mostu między poręczami jest 33,0 m. Masa konstrukcji stalowej wynosi 2900 t. Był to największy most w Europie o konstrukcji zespolonej (Ackerrnann, 1972). Montaż konstrukcji stalowej rozpoczęto z przyczółka od strony Frankfurtu i postępowano w kierunku przyczółka od strony Norymbergii. Po ustawieniu na krótkim rusztowaniu pierwszej części konstrukcji, dalej montowano ją wspornikowo. Do miejsca wbudowania dowożono elementy wózkiem. Po nasunięciu dźwigiem w odpowiednie położenie, element łączono z montowaną konstrukcją śrubami sprężającymi. [przypisy: położenie gładzi cena, powierzchnia zabudowy, kuma olszowa ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kuma olszowa położenie gładzi cena powierzchnia zabudowy