W rezultacie przesuniecia konstrukcji zostal uszkodzony pas dolny dzwigara

Filed Under (Uncategorized) by admin on 09-02-2018

0

O godzinie 650 z hukiem opadł nad filarem 85-cm dźwigar na krzywej wewnętrznej i konstrukcja przesunęła się około 14 cm w kierunku przyczółka od strony Frankfurtu. W rezultacie przesunięcia konstrukcji został uszkodzony pas dolny dźwigara. W tym czasie dzień i noc betonowano pomost, a w pobliżu przyczółka od Norymbergii wibrowano właśnie masę betonową. Na filarze przed wypadkiem, pod dźwigarem na krzywej zewnętrznej, stos zawierał 6 płyt i miał wysokość około 90 cm. Ich obciążeni€ wynosiło 600 t, co odpowiadało naciskowi na płyty około 3 MPa, a więc znacznie mniejszemu niż oczekiwano. Jakość betonu płyt, skontrolowana po wypadku, była dobra. Jak się okazało, katastrofa nastąpiła wskutek wyparcia w poprzek wiaduktu płyt poddanych dużemu naciskowi. Zostało to ułatwione przez drgania wywołane wibrowaniem w tym czasie świeżej masy betonowej pomostu. Wibracja przenosząca się na płyty betonowe zmniejszyła tarcie między warstwami papy, które zadziałały podobnie do smaru, przyśpieszając wyparcie płyt. Wysunęły się one podobnie, jak można wypchnąć pestkę przez ściśnięcie palców. Niewątpliwie przyczyniły się do tego również różnice temperatury dnia i nocy, które spowodowały ruchy konstrukcji przęseł i głowicy filara (temperatura w nocy wynosiła -3°C). Po wyparciu płyt, w konstrukcji mającej przestrzenne skomplikowane ukształtowanie, powstały bardzo duże naprężenia, pomost załamał się od strony krzywizny wewnętrznej, powodując deformacje dźwigara głównego. Płyty betonowe zostały wykonane w formach stalowych. [przypisy: projekty domów warszawa, kabiny toaletowe, instalacje sanitarne ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: instalacje sanitarne kabiny toaletowe projekty domów warszawa